Yeryüzünün en muhteşem kaybedeni olarak gördüğüm Don Quijote bile bu kadar güzel yenilmemiştir belki dünyaya… Ahh Algernon, ahh güzel insan Charlie… İkiniz de fazlaydınız bu dünya için. Biz ise hassas kalplerin cehennemiyle yine baş başa kaldık…
O halde okuduğumuz her satır, anlam yüklediğimiz her cümle, hayat felsefesi olarak aldığımız her güzel ifade ALGERNON’A BİR DEMET ÇİÇEK OLSUN VE ASLA SOLMASIN…
Söyleyeceklerim bu kadar…
Sevgi alma ve sevgi verme yeteneğinden yoksun olan zekâ, zihinsel ve ahlaki çöküşe, nevroza ve muhtemelen psikoza bile yol açar. Ve benmerkezci bir amaca odaklanan ve insan ilişkilerini dışlayan bir beynin, sadece şiddete ve acıya neden olacağını da eklemek istiyorum.
Burada, sizin üniversitenizde zeka, eğitim ve bilgi büyük idoller haline gelmiş. Ama şimdi biliyorum ki, hepinizin atladığı bir şey var: sevgi ve şefkat eli değmeyen zeka ve eğitim beş para etmez.