Günah yükü ağırdır insan için, bu sebeple her pişmanlık insana bir tövbe hediye eder. Niceleri birbirinin günahında ahında batıp giderken ,pişmanlığın gözyaşı deryasında kulak atmak ne büyük nimettir. Günahlar birbirine benzer , çünkü hepsinin içinde zulüm vardır ya kendine ya bir başkasına zulmetmiştir. Lakin tövbe öyle değildir. Herkesin tövbesi kendine hastır. Çünkü tövbe Allah a edildiği ve af onun rahmet ve mağfiretinden geldiği için her kulda bir başka tecellisi görünür. Katip meleklerin günahı tek , sevabı kat kat yazması buna misaldir.