marquez'in okuduğum kinci kitabı fakat ilkinden tamamen farklı bir tat bırakıyor.Kitabı 3-4 gün de okuyamayacaksanız hiç başlamamanızı öneririm. Kitapta yaklaşık 50 faklı kişiden bahsedilirken isimlerin birbirine benzerliği hatta bazen aynı oluşu kitabı okumayı bir hayli zorlaştırsa da, ara vermeden okunduğunda anlaşılır bir çizgiye geliyor. Kitap küçük bir kasabada yaşananları ve Bundia alilesinden bahsederken aynı zamanda hayal dünyası ve gerçek üstü olayları sıradan bir durummuş gibi anlatıyor.