"İnsan bir başkasına yanlış yapamaz. Yalnızca kendisine yanlış yapabilir. Benim görüşüme göre, başkalarının çıkarını gözettiğim her defasından yanlış yapıyorum demektir."
"...bitmez bir hırs ve bitmez bir yalnızlık, kimseden yardım ya da şefkat görmeden; hepsini kendi başıma yaptım; navigasyon, matematik, fen, edebiyat ve daha neler neler. Ve ne işe yaradı? Yaşamımın doruğunda, senin dediğin gibi eksilip ölmeye başladığımda, bir geminin sahibi ve kaptanı oldum. Değersiz, değil mi? Güneş tepedeyken kavruldum ve köklerim olmadığı için de kuruyup gittim."