Kitabı okudukça RTE ile Louis Bonaparte'nin benzer özellikleri dikkatimi çekti. En büyük desteğinin kırsal yerlerden olması, Şarap vergisi, Dini burjuvanın güçlendirilmesi, İşçi hareketlerine karşı mücadele, Kendi dinlerinin kutsal mekanlarını fetih isteği...
Bunun gibi bir çok benzerlik sayılabilir. Ya kendisi Louis Bonaparte'yi çok iyi okumuş ya da kendisini onun çizgisinde yönlendiriyorlar.
"Devrimi, onu artık izleyemeyeceği ve önüne hiç geçemeyeceği noktaya ulaştırır ulaştırmaz, arkasında duran daha cesur müttefik tarafından kenara itilir ve giyotine gönderilir. Böylece devrim yükselen bir çizgi üzerinde hareket eder."
"İnsanlar tarihlerini kendileri yapar ama onu özgür iradeleriyle değil, kendi seçtikleri koşullar altında değil, dolaysız olarak önlerinde buldukları, verili, geçmişten devrolan koşullar altında yaparlar."