Muhteşem Gatsby’i büyük bir beklentiyle okudum ama itiraf edeyim,okurken zaman zaman fazlasıyla durağan buldum ve çok sıkıldım...
Parıltılı partiler, zenginlik ve ihtişamın arasında aslında derin bir yalnızlık ve boşluk anlatılıyor.Gatsby’nin Daisy’ye duyduğu saplantılı aşkı,bana göre bir insandan çok bir hayalin peşinden koşmayı simgeliyor. Ne kadar görkemli görünse de kitabı okurken o kadar sıkıldım ki anlatamam..
Şu ana kadar okuduğum en sıkıcı klasiklerdendi diyebilirim,filmini izlesem aynı şeyi düşünür müyüm onu bilmiyorum..
Keyif aldığım bir kitap olmadı neticede..
Herkese keyifli okumalar dilerim
Muhteşem GatsbyF. Scott Fitzgerald · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202526,9bin okunma
Hikayemiz Paris'in Yahudi Mahallesi'nde babasıyla birlikte yaşayan Momo'nun(Moïse) ağzından anlatılıyor.
Momo, erken yaşta büyümek zorunda kalmış, hayatım yükünü ve sorumluluğunu omuzlarında taşıyan bir çocuktur.Sonrasında yolları Müslüman yaşlı bakkal Mösyö İbrahim ile kesişir.Onun dostluğu,sıcaklığı ve yakınlığı öyle içtendir ki; aralarında zamanla güçlü bir bağ oluşur.
Mösyö İbrahim'in "Kuran'ın çiçekleri" dediği hayat felsefesi; mutluluk, gülümseme ve hoşgörü üzerine kurulu olduğu için insana huzur veren bir tarafı var..
Okurken çok keyif aldım,kısacık bir metin ama bence dolu bir kitap oldu.
Bir süredir okuduğum kitaplarla yıldızım barışmıyordu ama Mösyö İbrahim ve Kuran’ın Çiçekleri bu şanssız döngüyü harika bir şekilde kırdı.
Ben okurken çok keyif aldım, bu tarz kitapları sevenlere tavsiyemdir..