Emine Dinçer

Emine Dinçer
@Striknin
8/10
·208 syf.··
2021 13. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 21 Ağustos 2021 16:19
Distopya okumaktan keyif alan biri olarak zevkle okuduğum kitaptır. Benim için tek sorun okurken sanki sayfa sınırlaması varmış ta, o nedenle bazı kısımlar çıkartılmış ya da kısaltılmış hissine kapılmış olmamdır. Yevgeni Zamyatin'in 'Biz' ve Margaret Atwood'un 'Damızlık Kızın Öyküsü' kitabını henüz okuyamamış olmakla birlikte; yine de distopik eserler özelinde benim için dört as arasında Aldous Huxley'in Cesur Yeni Dünya'sının arkasında ama Anthony Burgess'in Otomatik Portakal'ının öncesinde yerini almıştır. İlk sırada ise tartışmasız iki gözümün çiçeği George Orwell '1984' yer almaktadır.
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,4bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
7/10
·360 syf.··
2021 12. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 21 Temmuz 2021 21:27
Açıkçası Mario Mazzanti daha önce hiç okumadığım ve hakkında en ufak fikrimin olmadığı bir yazardı. Kitabı tamamen tesadüfi bir şekilde, başka kitaplar alırken, o güne özel 1TL fiyatli reklamı dikkatimi çektiğinde kısaca yorumlara bakarak aldım ve asla pişman değilim. Polisiye gizem sevenlerin kesinlikle sevebileceği bir eser. Okurken Wulf Dorn'un (şahsen çok severim) kitaplarındaki gibi gerilim hissetmiyorsunuz ama akıcı bir hikayenin içinde sürükleniyorsunuz. Anlatım dili oldukça sade, okurken yormuyor, sıkmadan akıp gidiyor kitap. Başucu kitabı ve ya en sevdiklerim listeme almayacak ya da ben nasıl daha önce okumamış kaçırmışım demeyecek olmakla birlikte yazarın diğer kitaplarını da almayı düşünecek ölçüde beğendim...
Öldürmek İçin Mükemmel Bir GünMario Mazzanti · Sonsuz Kitap · 20162,373 okunma
9/10
·412 syf.··
Beğendi
·
2020 6. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 23 Aralık 2020 23:38
Yuval Noah Harari'nin çok ses getiren, tartışılan seveni kadar hatta belki de daha fazla sevmeyeni olan, ezber bozan eseri... Kitabı içerik ve anlatım olarak iki farklı açıdan değerlendirmek gerek... Her şeyden önce evrim teorisine karşıysanız veya ilginizi çekmiyorsa, bu teori ile paralel sunulan düşünceleri okumak keyif vermiyorsa baştan kitabı sevmeme ihtimaliniz var. Kitap biyolojik bir tür olarak Homo sapiens' in evrimini ve cins içerisinde nasıl tek tür olarak kaldığını, ardında da bugüne kadar izlediği yolu ve aslında dünyaya, tüm ekosisteme verdiği zararı bilimsel veriler ışığında anlatıyor. İnsanın-insanlığın gelişimini/değişimini, avcı toplayıcı küçük gruplardan bugünün çok uluslu dünyasına ilerleyen sürecini irdelerken, herhangi bir dini diğerinden üstün tutmaksızın, başta dinler olmak üzere her türlü kitlesel inanç ortaklıklarını farklı bir perspektifte değerlendiriyor. Hal böyle olunca kitabın değerlendirilmesi de okurun topluma ve yaşama bakış açısına göre ciddi değişim gösteriyor. Kitaba bireysel inançlar üzerinden olan tartışmalı bakış açısını bir yana bırakarak değerlendirecek olursak, kitap gerçekten insanlığın tarihine dair muhteşem bir veri kaynağı aslında. Ben kendi adıma her bölümünü büyük bir ilgiyle, sıkılmadan okudum. Tam da bu noktada ikinci bir açıdan da kitabı değerlendirmek gerekiyor. Kitabı ve anlatım dilini ciddi anlamda sıkıcı bulanlar ve literatür taraması diyenler de çoğunlukta... Evet çok sağlam bir literatür taraması söz konusu ama bana sunumu akıcı ve keyifli geldi... Elbette ki bu kadar yoğun bilgi içeren kitabı, temiz bir kafayla üzerinde düşünerek okumak gerekiyor. Bazen verdiği kaynaklara internetten bakarken ilerleyemiyor insan...ama bana göre okumak için ayrılan zamana fazlasıyla değer. Sadece belki de okumak için doğru
Hayvanlardan Tanrılara: SapiensYuval Noah Harari · Kolektif Kitap · 202342,6bin okunma
7/10
·184 syf.··
2021 10. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 19 Mayıs 2021 13:53
Kitap ile ilgili beklentimin çok yüksek olmasından mı, kitabın ününden dolayı genel olarak konuyu bilmemden mi, 1920'li yılların Amerika'sında yaşamın 2020'den bakınca çok da ilginç gelmemesinden mi ya da okurken kendi ruh halimden mi kaynaklı bilinmez abartıldığı kadar tat vermedi bana... Evet edebiyat tarihinin en iyi giriş cümlesi yarışında zirveyi zorlayabilecek bir eser, evet kullanılan dil çok zengin ama benim için henüz filminin izlememiş olmakla birlikte sanki filmin kitaptan daha iyi olabileceğini düşündüğüm bir eser....
Muhteşem GatsbyF. Scott Fitzgerald · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202527bin okunma
7/10
·709 syf.··
2021 8. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 12 Mayıs 2021 13:13
Bir Otostopçunun Galaksi Rehberi = Mizahla Harmanlanmış Bilimkurgu... İlk çıkışı BBC'de bir radyo programı, çok beğenilmesi ardından dizi ve kitap versiyonları… Benim kitabı okumama, yazarın kitapları hakkında yazdığı özsözü ve kullandığı o hafif alaycı ama esprili dilden etkilenmem vesile oldu. Kitaplar bu anlamda beklentimi tam olarak karşıladı da diyebilirim. Kendi adıma üslubunu sevdim. İçerik olarak herkesin hoşuna gidebilecek bir tür değil elbette ama uzayda ışık hızında seyahatler, zaman yolculukları, alaycı yapay zekâlar, paranoyak-melankolik robotlar, farklı galaksilerde farklı yaşam formları, bolca absürt komedi ve daha niceleri… Tüm bunlar ilginizi çekiyorsa ikisi dünyadan ikisi Betelgeuse civarındaki bir gezegenden 4 kişinin yolculukları, hayat ve evrene dair nihai soruyu aramaları özelinde kurulmuş çok kapsamlı bu hikâyeyi seveceksiniz. Bu arada kitaba yalnızca macera ve komedi diye bakmamak lazım, kitaplarda içinde yaşadığımız gezegene ve hayata dair ince ince işlenmiş çok güzel alt metinler de, yaşamın amacının sorgulanmasını yer yer tiye alan göndermeler de var… Bendeki kitap 5 kitabın bir araya getirildiği, yazarın kendi deyimi ile zaman zaman aralarında tutarsızlıklar bulunan radyo programı, TV dizisi ve tekli kitapların son şeklini almış, birleştirilmiş versiyonu... Haliyle biraz uzun bir hikâye. Tamamını bir arada okumaya kalkmak Lost’un 6 sezonunu soluk almadan izlemeye çalışmak gibi, zaman zaman yorucu… Ben ilk 3 kitabı ara vermeden okudum. Kitap sonları gerçekten sezon finali tadında, istemsiz yeni bölüme başladım. Bu aşamaya kadar sürükleyici gitti ama burada küçük bir mola vermek bana doğru gibi geldi. Henüz 4. Kitabı ‘elveda ve bütün o balıklar için teşekkürler’ kitabını okumadım ama bana göre 3. Kitabın sonunda hikâye toplanabilirmiş. Gerçi
Otostopçunun Galaksi Rehberi (Beşi Bir Yerde)Douglas Adams · Kabalcı Yayınları · 20154,518 okunma