Yedigey “ Ne biçim insan bunlar!” diye söylendi nefretle. “Ne hale gelmiş bu nesil ? Her şey önemli ama ölüm önemli değil !”
Ve, kendi kendine soruyordu: “ Eğer ölümün onlar için hiçbir önemi yoksa, yaşamanın da yoktur. Öyleyse niçin ve nasıl yaşıyor bu insanlar ?”
“Asıl mesele de bu işte. Zaman ne kadar geçerse geçsin, bazı konularda hiçbir şeyi değiştirmez. Elinden malını mülkünü, varını yoğunu alsalar, bundan ölmezsin. Bunları yine edinebilirsin. Ama senin onurunu kırar , ruhunu öldürürlerse, işte buna çare yoktur.”
“Bir insanın elinden malı mülkü, bütün zenginliği hatta hayatı bile alınabilir, diye söylendi, ama insanın hafızasını almak gibi bir cinayet işlenir mi ?“