Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Artık köleler kendilerinin efendisiydiler. Artık tepelerinde kılıcıyla duran bir efendileri yoktu. Ama illa bir efendiniz olacak yoksa yaşayamazsınız; böylece yeni efendiler cıktı içinizden: Büyük, asil ve güçlü adamlar değil, kurnazliklariyla örümcek ağı gibi her tarafı saran tüccarlar ve tefeciler. Sizi tekrar köle yaptılar. Ama açık söylemek gerekirse dürüst ve asıl adamlar gibi kollarının gücüyle degilde, gizliden gizliye, örümcek ağı yöntemiyle, falan dolanla tatlı dille kandırarak.
Dönüşüm'ü okudugumda bana farklı bir düşünce cagiristirmisti. Hasta insanlara benzetmiştim. Herşey yolunda giderken birden bire gelen bir kanser, felç, aidies, alziharmier yada hastalıklardan herhangi biri.. Ne olduğunun da pek bir öneminin olmadığını düşünüyorum.
Okuyalı çok oldu ama hakkinda birseyler yazmak şimdi icimden geldi. Hatırladığım kadariyla işten kovulması en sevdikleri tarafından tiksinme hatta kız kardeşi ilk başlarda merhametle yaklaşıyor sonraları oda bıkıyordu . Hastalığın ilk evrelerinde merhamet yada acıma daha yüksek olur ( Stefan Zweig'in Merhamet'inde çok ince çok güzel bir şekilde anlatılmıştır tavsiye ederim )
Hasta yakınları beni daha iyi anlayacaklardır. Hasta ile birlikte neredeyse o hastalığı yaşarsınız. Ama sağlıklı insanlar için bu oldukça güc bir durumdur. Çünkü sizi hertürlü sosyal hayattan kısıtlar hastalar. Biraz fazla gercekci olacak ama hasta yakinlarinin buyuk cogunlugu bir süre sonra içten içe ölsün isterler.
Hastalik 9. Hariciye koğuşunda ki gibi sağlıklı ağaçlara imrenir hale getirir insanı. Kolay olmasa gerek hem hastalara hemde etraftakilere...
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268,1bin okunma
Bir akşam, yemekte Bay Morse'a "sosyalistlerden korkuyor ve nefret ediyorsunuz" dedi ve ekledi : " Ama neden ? Ne kendilerini tanırsınız ne de fikirlerini bilirsiniz."