"içimde şaşırdığım bir duygulanma var. Tadını ala ala geçirdiğim bahar sabahlarını andırıyor şimdiki halim. Onlar da böyle tasasız! Bir başına, ayrıca, öyle bir yerdeyim ki bu tür yerler bütünüyle benim ruh halimde olan insanlar için yaratılmış sayılabilir. O kadar mutluyum, dostum. İçimin dinginliğine kendimi öyle bırakmış bir haldeyim ki bu durumdan yeteneklerim, sanatım ıstırap duyuyor, kederleniyor."
Hayatımda okuduğum ve bana dokunan klasiklerden biriydi yine. Dostoyevski'nin yine hayran bıraktığı bir kitabıydı. Uzundu ama iyi ki uzun yazmış çünkü kitabın bitmesini hiç istemedim. Yazar bu kitapta insanların iç dünyasını öyle güzel betimlemiş ki sanki ben suç işlemişim de o suçun gerilimini ben hissediyorum. Sonu güzel bitti en azından göz yaşlarımı tutamadım. Nefes kesici bir kitaba daha veda ettik, burada noktalıyorum.
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025194,5bin okunma