Abdullah bin Amr, hayati boyunca sabah namazından sonra yatmamistir. (...) Ve bu konuda söyle demiştir: "Kalkın, ne olur kalkın! Bu vakit yatma vakti değil, ilahi tecellilere ve ilahi bereketlere muhatap olma vaktidir. Vallahi! Bu vakitlerin bereketi insana cennet kazandırtır."
Abdullah bin Mesud un ikinci sözü ise şudur : "Ashabın yolundan yürüyün. Çünkü ilerde Allah'ı kitabını okuyup da tatbik etmeyen kimseler çoğalacaktir."