"Ali, bir liste versem, kitapçıdan bana kitap alsan. Biliyorum kasabada da zor bulunuyor ama hiç okuyacak kitabım kalmadı."
Hiç sığınacak kimsem kalmadı gibi bir laf mıydı bu?
Bir yoldur hayat; başlangıcı belli, sonu belirsiz olan. Bir yolcudur insanlar, hayat yolunda mücadeleye girip ya kaybeden ya kazanan. Bir araçtır o yolda bizi sürükleyip götü renler, kaybetsek de kazansak da bizden vazgeçmeyenler. Ölüme kadar, nefes gibi...
" Ah efendim, dedi, bizi bizden daha iyi biliyorlar; Mesnevi'yi de, Rubaiyat'ı da, Gazali'yi de Farabi'yi de bizden daha çok okuyorlar; bizi bizden daha çok takdir ediyolarlar; bizim bizden daha büyük düşmanımız yoktur efendim, yoktur."