Her ruhta bir amaç ve ideal düşüncesi yaşar ve ruh bunların yardımıyla içinde bulunduğu durumu aşmaya, somut bir amaç saptayarak hal'deki eksikliklerini gidermeye, karşılaştığı güçlükleri yenmeye çalışır.
Şeyler sayı olunca ve esasen ortada bir hareket de olmayınca, ne hareket, ne dönüşüm, ne çeşitli gök hareketleri bulunmadığından ortada bir oluş ve bozuluş da bulunmaz.
Yine şeylerin kendisi sebebiyle oluştuğu şey gaye [sebeptir] ve o varlığı başka bir şey sebebiyle olan değildir. Ancak diğer şeylerin varlığı onun sebebiyledir.
Adalet yalnızca görüşlerine katıldıklarımıza değil bunda (bir hata) payı olanlara da şükran duymamızdır. Çünkü onlar bizden önce akıllarımızı görüşleriyle fiile çıkararak bir şekilde bize yardımda bulunmuşlardır.