Fazlı KÖKSAL

Fazlı KÖKSAL
PTT, Türk Telekom ve OGM'de geçen çalışma hayatı. Ağırlığı Ankara ve Kayseri'de geçen bir ömür.. STK'larda üstlenilen görevler. Düşünen ve yazan bir adem.
Hû Diyerek Yeniliğe Kanat Çırpmak
9/10
·174 syf.··
Beğendi
·
2019 14. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Ekim 2019 22:30
Misli Baydoğan bir uzman psikolog, aynı zamanda ustalaşmış bir yazar. Onun ilk yazısını Ayarsız’da okudum; Düze İnen Kurt. Sardı, sarmaladı beni. Çarptı demek belki daha doğru. Bir sohbetimizde Sayın Hayati Bice de ondan sitayişle bahsedince, Misli Baydoğan’ın bir kitabını alıp okumak farz oldu. “Selçuklu Hikayeleri” alt başlığı ile yayımlanan “HU DİYEN KARGA”nın gerek ismi, gerekse konusu çok ilginç geldiği için Misli Baydoğan okumalarına onunla başladım. Hu Diyen Karga’da Misli Baydoğan pek çok yeniyi/farklıyı denemiş. Roman ve hikâyeler bir anlatıcı tarafından aktarılır. Anlatıcı, bazen birinci şahıs, bazen üçüncü şahıs olur. Çok nadir de olsa, ikinci şahıs da olabilir. Çoklu anlatıcı da zaman zaman denenen bir yöntemdir. Ama genelde anlatan insandır. Misli Erdoğan “Hu Diyen Karga”da anlatıcı olarak bir kargayı seçmiş. Selçuklu’nun Selçuk Bey’in babası Dukak Bey’den başlayıp Büyük Selçuklu’ya ondan Anadolu Selçukluya dönüşen yaklaşık 300 yıllık bir tarihi serüveni, bir karganın anlatımıyla hikayeleştirilmiş. Misli Baydoğan kendisi ile yapılan bir röportajda “anlatıcı neden karga?” sorusunu şöyle cevaplamış; “Uçması, olaylara yukarıdan bakması ve bir miktar da uzun yaşaması nedeniyle karga bana yakın geldi. Bir de Allah'ın yarattığı güzel hayvana uğursuz vs denmesi asabımı bozuyor. Sıradan, gariban bir hayvancağız işte. Kargaya iade-i itibar.” Kitapla ilgili Eleştirimin tamamını bloğumdan okuyabilirsiniz.. fazlikoksal.blogspot.com/2019/10/hu-diye...
Hu Diyen KargaMisli Baydoğan · Ötüken Neşriyat · 2016360 okunma
Sabiha isimli okura yanıt verildi
Fazlı KÖKSAL
Teşekkür ederim. Sitenin çalışma tarzını tam kavrayamadığım için yorumunuzu yeni gördüm. Hem yorumunuz için teşekkür eder, hem de gecikme için özür dilerim..
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·156 syf.·
2018 111. kitabı
“o mahur beste çalar Müjgânla ben ağlaşırız.'' İncelememe bu sözlerle başlamak istedim. Çünkü biliyorum okuyan, okumayan kitabın ismini duyan herkesin aklından geçecektir. Peki burda 'mahur' nedir? Müjgân kimdir? Mahur besteyi çalan “o” herhangi bir enstrüman, müjgan ise Klasik edebiyatın kirpik remzidir: Geniş bir hayal ve rüya dünyası içinde bu beste yalnızlığı lirik bir eda ile anlatan, insani özü yalnızlığı noktasından kavrayan bir senfonidir. (kaynaktan alıntıdır.) Kendilerinin 3. yıldönümünü geçtiğimiz ay kutladığım bu nasıl adlandırayım bilemedim bu mağrur kitabı şiddetli bir kararla alıp okumaya başladım. Türk Edebiyatına yatkın olmadığımdan ötürü başta tereddüt ettim. Ve söz konusu Ahmet Hamdi Tanpınar ise... Öncesinde arkadaşımla kitapla ilgili konuştum sonrasında kitapla ilgili çok faydalı bilgiler içeren bir makale okudum. İyi ki de okudum, yoksa ben Mahur Beste kimdir tanımazdım. ---Mahur Beste bir kitap değil bir KARAKTERDİR. Bunu okuyanlar bilir, bilmeyenlere duyurulur. Tanpınar bir roman yazmamış, bize tasvir ettirdiği kişilerle, konularla, mekânlarla bir karakter oluşturmuş bulunuyor ve o karakter kitaba ismini vermiş ve bu karakterimiz diğer eserlerinde de karşımıza çıkacak (imiş). ---Mahur Beste de OLAY yok. Kitapların ortak özelliği mutlaka bir olay vardır lakin zannımca Mahur Beste’de bir olay yok. Tanpınar bütün gücü ve kuvvetini kullanarak bilinçaltımıza karakter analizi yapmamızı istiyor. Biri bana kitabın konusu nedir diye sorarsa direkt bu cevabı veririm. ‘’Karakterler üzerine analiz.’’ Ve kitabımızda zaman yok. Nasıl mı yok, bas baya zaman yok. Tanpınar okurundan zamanı gizliyor ve bunu o kadar ustaca bir şekilde yapıyor ki bir bölümde veya konuda değil de okurken satır aralarından çekip çıkarmamızı istiyor. Ben şimdi neyden
Edebiyat
Mahur BesteAhmet Hamdi Tanpınar · Dergah Yayınları · 20198,3bin okunma
Fazlı KÖKSAL
Çok güzel bir değerlendirme yazısı... Kutlarım... Ben de geçen hafta 2. kez okudum... Hislerime tercüman olmuşsunuz...