Virane olmuş kalbime ne yaptın?
Bak! Divane aşkım ne yaptın?
Alışkanlığın kozasında rahat uyuyordum.
Kelebek gibi kanadıma ne yaptın?
Gözünün kadehinden daha içmeden sarhoş oldum.
Meyhanem sarhoş oldu ne yaptın?
Omzuna yaslanmaya değmez miydim?
Omuzlarımın hasretine ne yaptın?
Beni yordun kendin de yorgun gittin.
Ey yolcu!.. Yuvama ne yaptın?
Gözyaşlarının yağmurundan dünyam ıslandı.
Yuvamın çatısına ne yaptın?"
Amin Bani-Che Kardi
Hava aldıkça sızlayan bir diş var içimde.
Susmam bundan, konuşmam bundan.
Ben zaten o ilk acıyla ölmediğimde çok gücenmiştim hayata.
İnsan olmuştum ilk o zaman.
Ya da bozmuşlardı beni yenidoğandan.
Kendimi acıya teslim ettiğimde hatırladım,
ölünmüyordu, hatırladım.