Sevmek ne uzun kelime, derin deniz mavisi..
Ne zaman geleceksin, gelsen ya güzel buralar..
Hem sana bütün olmayı öğretirim.
Göğsünde kaybolurum, hüzünlendiğim dakikalarda..
Çünkü senin omuzlarında ağlamanın deniz manzarası var...
İnsan genellikle kimseyi sevmeyerek yola koyuluyor.
Daha sonra herkesi seviyor.
Sonra onlardan birkaçını, daha sonra birini.
En sonunda hiçbirini..
Albert Camus
Bütün bu olanları kötü bir rüya gibi hatırlayacağız.'
Kötü bir rüya.
Fırça fanusun içinde ölü bir bebek gibi tıkılıp kalan insan için dünyanın kendisi kötü bir rüyadır.
Çünkü nerede olursam olayım -bir gemi güvertesinde, Paris'te bir sokak kafesinde ya da Bangkok'ta- hep aynı fırça fanusun içinde kendi ekşimiş havamda bunalıyor olacaktım