Meryem Zengin

Meryem Zengin
@Talebegillerden_
10/10
·438 syf.··
Beğendi
·
2022 22. kitabı
Uzun zamandır okumak istediğim ama bunca övgü dolu yoruma rağmen beğenmeyeceğimi düşünerek geri çekildiğim bir seriydi. Oysaki sevmediğim kitap çok azdı. Neyse ilk kitabına başladım ve bitirdim. Bitirme işi bir anda olmadı ama okuduğum süreç harikaydı. Aklımda, dilimde hatta bazen rüyamdaydı yaşanan olaylar . Henüz ilk kitabı bitirdim ama diğer kitapları beğenmeyeceğimden de hiç şüphem yok. Her zaman geçerli olmasa da acıların insanı ne denli güçlendirebileceğini İnce Memed de gördüm. Harika bir karakter ve harika bir kitaptı . Dilerim böyle kalemler ardından çok yazılı eserler bıraksın.
İnce Memed 1Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202374,4bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Meryem Zengin

, bir kitap okudu
10/10
·438 syf.··
Beğendi
·
2022 22. kitabı
Yaşar Kemal
9.2/10 · 74,4bin okunma
10/10
·724 syf.··
2022 21. kitabı
Öncelikle kelimeleri toparlamakta zorluk çektiğimi belirtmeliyim. Kitap yorumu yaparken çok nadir karşılaştığım bir durum bu benim için. Kitap 'tuğla' kitaplardan, bir hayli kalın yani . Ciltlerce kitap okumama rağmen hala da kalın kitaplar biraz gözümü korkutur. Bu da onlardandı ama başlamak için hiç güçlük çekmeden bir anda başladım. Lakin bir anda bitiremedim. Kitabın belirli bir konusu olmamasına rağmen akşama kadar kitaptan bahsedebilirim. Bir iç döküşün yahut çöküşün romanı. Arkadaşı intihar eden Turgut Özben'in dilinden okuyoruz. İç çekişlerini , bocalamalarını , saçmalamalarını , bir suçlu aramalarını okuyoruz. Lakin ne muntazam bir anlatıştır bu. Evet yedi yüz sayfa boyunca bunu okuyoruz , okurken duygu değiştiriyor ve çoğu zaman gözyaşları kendini salmamak için çırpınırken okuyoruz. Ölümün yakıcı sıcaklığı ve dondurucu soğukluğunu , arkada kalanların çektiği ızdırap verici acıyı en içimde hisettim. Bazı duygular kelimelere dökülmez , burda da dökülmemiş zaten çağlamış adeta . Oğuz Atay o vakit kimi kaybetti , hangi acıyı/ ıstırabı duydu diye ölesiye merak ediyorum. Yaşamadan yazılmaz çünkü. Hayatta olsa onu bulmak için kapı kapı dolaşır ve kendi hikayesini anlattırırdım. Bu nasıl bir kalem tutmadır , bu nasıl bir acı çekmedir. Kitap herkese hitap etmeyecektir hatta yarım bırakanlarla beğenenler yarışırlar . Lakin ben bayıldım! Dilime ve aklıma geldikçe bahsedecek ve çokça abartacağım ya da abartmayacağım zira en güzel kelimeler bile abartı olmaz.
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475bin okunma