"Kürek mahkumları ve kürek mahkumu adayları arasındaki bu karşılıklı neşeyi görmek ürkütücü bir şeydi. Toplum orada zindancılar ve ürkmüş meraklılar boşuna temsil ediliyordu suç onunla dalga geçiyor ve bu korkunç cezadan bir aile kutlaması yaratıyordu."
"Hiçbir şey bana önceki gibi görünmüyordu. Bu ışıklı geniş pencereler, bu güzel güneş, bu mavi gökyüzü, bu güzel çiçek artık bir kefenin rengi gibi beyaz ve solgundu. Yüzümü görebilmek için itilip kakışan bu adamlar, bu kadınlar, bu çocuklar artık hayaletlere benziyorlardı."
"Bütün hayvanlar eşittir, ama bazı hayvanlar daha eşittir. " Bütün kitabı bu cümle özetliyor. Kitabın içeriğinden bahsetmek istemiyorum birçok yer de devamlı aynı yazılar mevcut, bence kitapta ki anlatım o kadar "göze parmak sokmak" şeklinde ki bir yerden sonra beni baydı. Bildiğim ya da farkında olmadığım hiçbir bakış açısı kazandırmadı. Kitabı belkide 12-15 yaşlarında okusam ve biriyle tartışmam gayet etkilenirdim ama bu haliyle basit buldum. Bu yaş grubunda tanıdıklarınız varsa kişisel gelişimi için kitabı onlara tavsiye edip üzerine tartışmanızı öneririm, ben bunu gerçekleştirdiğim de yorumumun ne kadar doğru olduğunu daha net anladım. Iyi okumalar dilerim...
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Can Yayınları · 2024296,8bin okunma