Filozoflar kötümserliğin muhteşem bir tanımı olarak sıklıkla Sophokles'in Oidipus Kolonos'ta'sından alıntılar yaptı:
''Hiç doğmamış olmak çok daha iyidir;
Ancak, şayet hâlâ yaşıyorsan,
en iyisi çabucak geldiğin yere geri dönmektir.''
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
On dokuzuncu yüzyılın sonunda Almanya'da kötümserlik konusunda felsefi tartışma, onun temel iddiası üzerine önemli bir fikir birliğini gösterir. Tartışmaya dahil olan tüm katılımcılara göre kötümserlik, yaşamın yaşamaya değer olmadığı, hiçliğin varlıktan daha iyi olduğu, yahut var olmanın olmamaktan daha kötü olduğuydu.
Bu ruh hali için Almanların bir sözcüğü vardır: Weltschmerz. Tam olarak, “dünya acısı” anlamına gelmektedir. Yaşamla ilgili acının ve kötülüğün yüksek farkındalığından doğan yorgun veya kederli bir ruh haline işaret eder.