Kitap gerek kapağı gerek ismi ve gerek içeriği olsun şunu anlatmak istiyor: Mutlu olmak için çok şey var yeter ki görmeyi bil, her şeye rağmen yaşamak güzeldir. Güzel bir dili ve tuhaf alışılmadık bir anlatımı var diyebilirim. İlk sayfalarında bu durumu yadırgadım hatta ama sonra alıştım, hoşuma gitti. İçinde oldukça fazla hikaye var hepsi de ayrı ayrı konularla ilgili. Hikayeler öyle kısa betimlemeler o kadar net ki sanki kısa film izliyor gibiydim. Yer yer de gülümsedim, o aşılamak istediği olumlu enerjiyi, huzuru hissettim. Kitabı beğendim diyebilirim. Her şeye rağmen çok şükür ve Hayat Güzeldir bazen unutsak da...
Hayat GüzeldirMustafa Kutlu · Dergah Yayınları · 20115,1bin okunma
Yükselmenin yolu dibi görmekten geçer. Kitabı kısaca özetlemek gerekirse nacizane bunu diyebilirim. Psikolojik tahlillerin yoğun olduğu insanlığın en dip köşelerini didik didik eden Stefan Zweig şaheseri. Bulunduğu çevrede insan olmanın gerçekten yaşamanın ne demek olduğunu bilmeyen, her türlü duygudan arınmış, sahte insanların mesken tuttuğu maskeli balo ortamındaki bir insanın bir gece bir suç işlemesi ve bunu takip eden aydınlanma sürecini içeren bir hikaye.
İnsanın kendini anlaması için ilk başta kendinin farkında olması gerekir. Bu farkındalık bazen ufak bir suç işlemek, bazen çeşitli zorluklardan geçmek, bir şeyle imtihan olmakla mümkün olabiliyor. Belki de gözdeki perdenin kalkması için bir yerden darbe ya da hasar gelmesi gerekir. Herkesin gerçekten yaşaması dileğiyle . İyi okumalar...
Olağanüstü Bir GeceStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2023171,8bin okunma