Yüzleştiğiniz kişiye yaptıkları ya da yapmakta oldukları şey yerine, tam olarak ne yapmalarını istediğinizi söylemek iyi bir fikirdir. "Beni seviyor olsaydı, ne yapacağını bilirdi." diye düşünebilirsiniz. İşte bu kırgınlık kaynaklı öfkenin sesidir. Kötü kalplilikten önce bilgisizliği varsayın. Hiç kimsenin sizin istek ve ihtiyaçlarınıza direkt boru hattı yok. Sizin bile. Tam olarak ne istediğinizi belirlemeyi denerseniz, sandığınızdan daha zor olduğunu görebilirsiniz. Size baskı uygulayan kişi, sizden daha bilge değil, hele konu sizseniz. Adını tam olarak koyduktan sonra, neyi tercih ettiğinizi onlara açıkça ve direkt söyleyin. Talebinizi olabildiğince küçük ve makul tutun ancak yerine getirilmesinin sizi tatmin edeceğinden emin olun. Bu şekilde, tartışmaya sorun yerine çözümle gelmiş olursunuz.
Herakleitos'un "insanların bütün isteklerine kavuşmuş olmaları, onlar için iyi bir şey olmazdı"
şeklindeki sözü bireyler için olduğu kadar uluslar için de doğrudur.