Tanrı, sadece her birimizin hiçliğe doğru yolculuğunda güncel yaşamı mümkün kılmak için vardır.
İnsanlar ölmek zorunda olduğu sürece, onların bir kısmı hiçlik düşüncesi karşısında ayakta kalamayacak ve kurnazca kaçamaklar icat
edeceklerdir.
En son Tanrı, insanların en sonuncusu ile yok olup gidecektir. Ve onunla birlikte, korku, ürkme, derin endişe, ilahiler yaratan her şey.
Hayır, küçük adam, hiçbir zaman kurtarıcının
yardımına koşmuyorsun. Yaptığın tek şey kâğıt oynamak, boks maçlarında bağırmak ya da bir büroda, bir maden ocağının dibinde canın sıkılarak çalışmak. Ama kendi koruyucuna hiçbir zaman ciddi olarak yardım etmiyorsun. Biliyor musun niye? Çünkü araştırmacının sana düşüncelerden başka sunacak bir şeyi yok. Sana çıkar sağlamaz, ücretini yükseltmez, yıl sonunda prim vermez, ücret sözleşmesi yapmaz, rahatlık sunmaz. O sana kaygıdan
başka bir şey vermez, oysa senin yeterince kaygın var ve kaygısızlıktan kaygı çekmiyorsun!