...ama bu dünyada hiçbir şey sürekli değildir. Bu nedenle de sevinç, ikinci dakikada birincidekinden farklıdır, üçüncüde bir derece daha zayıflar ve sonunda tamamen yok olur. Eski durumumuza döneriz; suda genişleyen halkaların sonunda suyun yüzeyiyle bir olup kaybolması gibi...
Dershaneden çıkıp işe giderken gözyaşlarım özgürce dans etsin diye besteleyip tekrarlayacağım bunu:
"Ya yükselmek zorundasın ya düşmek!
Ya hükmetmek ve kazanmak
Ya da hizmet etmek ve kaybetmek
Acı çekmek ya da zafer kutlamak
Örs olmak ya da çekiç olmak zorundasın!"