Uzun zamandır okumak istediğim bir eserdi, merak edilecek kadar değerli bir yapıt olduğuna inanıyorum. Subay olarak katıldığı savaşta bir kolunu kaybeden ve daha sonra Anadolu'nun küçük bir köyüne yerleşen Ahmet Celal'in hayat mücadelesini konu alan eser. O döneme ait insanların saf ve Anadolu'da kalıplaşmış söylemler dışında pekte kimseye inanmadıkları, insanlarımızın korkutulup bastırılmış duygu düşüncelerinin hat safhada olduğunu çok iyi anlatmış. Mustafa Kemal ve silah arkadaşlarının mücadelesinin ne denli değerli olduğunu daha iyi anladım bu eserle.