Tosbaa

Tosbaa
@Tosbacivciv
Seni sevmediğim gün Seni anmadığım gün Olacak iş değil...
10/10
·189 syf.··
Beğendi
·
2020 2. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 06 Nisan 2020 19:56
Öncelikle kitap okumaya alışkanlığımı geri kazanma sürecinde ikinci başarılı önerisi için hayat arkadaşıma teşekkürlerimi sunuyorum. Kitap çok akıcı ve sade bir dille yazılmış. Olay örgüsü çok güzel örülmüş. Bir konudan bahsedip o konu öyle güzel devam ediyor ki tam da olması gereken sayfada o konunun devamına ulaşmış oluyorsunuz. Böylelikle kitap sürükleyicilik kazanıyordu. Kitap birçok şey anlatıyor aslında: Bedensel engelleri olan bir insanın zihninde canlandırdıklarını gerçekleştirememesi doğrultusunda çektiği acıları hatta intihara kadar giden acıları anlatıyor. Hissettirdiği diğer bir his ise farkındalık. Engelleri olan bir insana acıma gözüyle bakmamayı öğreniyorsunuz. Çünkü beden her ne kadar işe yaramaz ya da farklı olsa da önemli olan o bedene hapsolmuş zihindir. Diğer bütün insanlar bir zihne sahip olduklarını görüyorsunuz. Hatta düşünmek için daha fazla zamanları olduğu için daha derin bir zihne sahipler. Bunu her insanın anlaması gerekiyor . Bu yüzden bu kitabı herkesin okumasının gerektiğini düşünüyorum. Bir insanın imkanları doğrultusunda yaptıklarının asıl değerini çok iyi anlatıyor. Ne kadar hayalin olursa olsun hayalini kurduğun şeylerin aslında yaptığın şeylerin bir başka şekli olduğunu hissettiriyor. Tıpkı vücudunun diğer bölgelerini çalıştırmayı başardığı halde sol ayağını özleyen Christy gibi. Bir de azmin sizi nerelere götüreceğini gösteriyor. Sahip olduğu tek şey bir bacak olan bir insanın neler yapabileceğini hatta o tek şeyden bile vazgeçerek yeni bir hayat kurabilecek güce sahip olduğunu anlıyorsunuz. Son olarak en önemlisi başarıya giden yolda size ışık olacak ve elinizden tutacak insanların değerini çok açık şekilde görüyorsunuz. Ne kadar güçlü olursanız olun gerçek sevgiyle uzanan ve size yardım etmeyi gerçekten isteyen bir ele
Sol AyağımChristy Brown · Nemesis Kitap · 201794,9bin okunma
Reklam
10/10
·440 syf.··
Beğendi
·
2020 1. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 04 Nisan 2020 01:06
Kitap yaklaşık 3 yıldır elimdeydi fakat okumamıştım. Okuma alışkanlığımı uzun süredir kaybettiğim için bir çok kitabı yarıda bırakmıştım. 1.5 yıl önce sevdiğim kadın oku diye önerdi yine okumadım. Sonra o kadın sevgilim, canım oldu yine önerdi yine okumadım. Ve sonunda bugün kitap bitti. Kaybettiğim okuma alışkanlığım bu kitaptan beni alı koyamadı. Çok akıcı ve sürükleyiciydi. Olayların işleyişi, akışı, konusu harika diyebilirim. Afganistan’ın eski monarşik yönetimini yerle bir eden Sovyet Kuvvetleri ve sonrasında gelen şeriatçı Taliban’ın bir ülkeyi, bir halkı, milyonlarca insanı ve de en önemlisi çocukları mahvedişi ve katledişi beni en çok etkileyen kısımlar oldu. İnsanın vicdanın rahatlatmak için yaptıkları, türlü yalanların; ihanetlerin bedelini ödemek için katlandıkları ve sonundaki rahatlama kitabın ana konusuydu. Bunların yanında gerçek, sımsıkı bağlı dostluklar çok etkileyiciydi. Hasan kitaptaki en sevdiğim karakterdi. Dostluk için herşeye katlanan, herşeyi görmezden gelen zavallı Hasan. Ve Baba. Toplum hakkında aksi görüşleri, din adamlarına bakış açısı, gözü kara, cesur ve yardım sever bir insan olması beni kendine çekmişti. En sevdiğim karakterlerden ikincisiydi.
Uçurtma AvcısıKhaled Hosseini · Everest Yayınları · 2024192,4bin okunma