Ercan

“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Evliliğinde mutsuz olan dünyadaki ilk kadın değilsin. Mutsuzluk rolünde de ilk olmayacaksın.
Sayfa 219 - Artemis Yayınları·Kitabı okudu
Ercan
sadece kadınlar mı kalmamalı!
"Değişmemek kötü bir şey değildir. Değişiklik de her zaman mükemmel değildir."
Sayfa 135 - Artemis Yayınları·Kitabı okudu
Ercan
hepsinden biraz hiçbirinden tam değil
Sadece yazıyorum ‘45
Bu ülkede herkesin dilinde bir dava, cebinde başkasının hakkı var. Emekçiyim der, üç kuruşluk işten kaytarır. Dini ağzından düşürmez, kul hakkını yemekte yarışır. Milliyetçiyim der, parayı bulunca yurt dışına kaçar. Solcuyum der, işçiyi en kötü şartlarda çalıştırır. Esnafım der, fırsatını bulsa müşteriyi etiketle birlikte satar. Sonra da oturup yakınırız: “Neden bu memlekette işler yolunda gitmiyor ki?” Diye. E, kardeşim, herkes kendine çalışınca, memleket kime kalıyor?
Ercan isimli okura yanıt verildi
Ercan
Uğur 1 ve 2) 'diğerlerinin hakkına girmemek kaçınılmaz' dan herkesin hak ihlali yaptığı sonucuna ben değil siz variyorsunuz. böyle bir sonuç çıkmaz kanaatimce. birlikte yaşama nedeni ile diğerlerinin alanına girmeyi direkt hak ihlali olarak ifade edemeyiz. Hak ihlali= haram fiil benim nazarımda. "Hak ihlali" eşit değildir "hakka girmeye". Her hak ihlali hakka girmek olsa da her hakka girmek hak ihlali değildir, benim nazarımda. eğer hak ihlali kaçınılmazsa, bazı ihlallerin kaçınılmaz olmadığını iddia etmek şöyle mümkün: Modern toplumda hak ihlali kaçınılmazsa modern olmayan bir toplum biçimi seçilerek kaçınılır hak ihlalinden. Yani hak ihlali kaçınılır bir düzene geçilerek. modern toplumda hak ihlali=haram fiil kaçınılmazdır. buradaki hak ihlali zorunluluk bu nasıl haram diyemeyiz çünkü başlangıçta bu toplum biçimini kabul etmişiz, uymuşuz, seçmişiz. Adama seçmeseydin, eylemeseydin derler. 3) hak ihlali olmayan hakka girmeyi belirleyen ölçüt; hakkına girilen kişide hak ihlali oluşturmamaktır. "hak ihlali bazen helal" değildir. bir önceki yorumumda direkt haram olarak belirtmiştim "hak ihlali" ni. hak kavramı mutlaktır bir şey kaçınılmazsa onu ahlaki olarak yargılanamaz diyorsunuz: yaşamak zorundayız o halde yargılanmayalım mı!