Kesinlikle okunması gereken bir başyapıt.Zaten Türk edebiyatı'nın büyük yazarlarından olan Sabahattin Ali'nin eseri ne bekliyoruz ki.Kitap hakkında konuşup detay vermek istemiyorum çünkü okuyun okuyun ki görün belki benim göremediğim şeyleri görürsünüz.Beni en çok yaralanan şey öyle bir adamın amaçsız vasıfsız hiçbir şey olarak tanınması anlatıcı bile onu öyle tanımıştı ama o öyle biri değildi onun gibi bir adamın öyle sefalet bir şekilde ölmesi beni çok yaraladı ama kitabın büyüsü de o değil miydi zaten.Kitabın içinde her şey var tıpkı bir büyü gibi çok garip hala ona dair bir şey görsem ağlarım...Ah Maria Benim Kürk Mantolu Madonnam.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Sabahattin Ali
Günün birinde ya çıldıracağız,ya da dünyaya hakim olacağız.Şimdilik bir rakı parası bulmaya çalışalım ve parlak istikbalimizin şerefine birkaç kadeh içelim...
Nazım Hikmet Ran
Sana gelince:
Ne ben Sezar'ım, ne de sen Brütüs'sün.
Ne ben sana kızarım,ne de zatın zahmet edip bana küssün.
Artık seninle biz
düşman bile değiliz...
Orhan Veli Kanık
"Beni güzel hatırla
Bunlar son satırlar
Farzet ki bir rüyaydım
Esip geçtim hayatından
Ya da bir yağmur sel
oldum sokağında
Sonra toprak çekti suyu
Kaybolup gittim
Belki de bir rüyaydım
Senin için...
Uyandın ve ben bittim
Beni güzel hatırla."