Mustafa Kemal hükümdar,halife,diktatör olabilirdi. Fakat büyük adam olmak için parlak unvanlara ihtiyaç yoktur. Hiç şüphesiz tahta çıkabilirdi,basireti buna mani oldu.kibirsizdi. gösterisi sevmez,ovunmesini bilmezdi.ihtiraslarini tahdit etmesini biliyordu. Hergun biraz daha filozoflasiyor,halk arasında kıymeti artıyordu. Orijinal adamdı.