Adamın biri "Allahım bu sene ürünlerim bir zarar görmezse söz orucumu tam tutacağım, namazımı tam kılacağım, kurbanımı keseceğim" diye dua ediyormuş. Cidden havalar şahane gitmiş. Artık son günün sabahı ekinleri biçmeye gitmiş bizimkisi mutlu. tam tarlaya girecek, bir yağmur, fırtına, afet. Sel gelip tüm ürünü götürmüş, adamın eşeği de selde gitmiş. Bizimkisi yukarı ters ters bakmış ama çıt çıkarmamış. Ramazan gelmiş ilk gün seninki orucunu tutmuş, top atılmasına bir dakika kalmış, çıkarmış sigarayı yakmış , dumanı içine çekip gökyüzüne doğru savurmuş;
"Nasıl oluyormuş, gördün mü şimdi" demiş. ardından da eklemiş , "eşeği de kurbana sayıyorum ona göre"