Çok başarılı olduğum günler de oldu, dibe vurduğum da.
Sevgi dolu değilim, nefret dolu da. Barışçıyım, biraz da savaşçı.
Biraz güçlüyüm, biraz zayıf.
Biraz iyiyim, biraz kötü.
İyi, kötü, insanım.
-William Shakespeare
Kitabı okumaya başlamadan önce dilinin ve anlatımının ağır olduğuna yönelik birkaç inceleme okuduğumda oluşan küçük önyargımın ilk birkaç sayfadan sonra ne kadar anlamsız olduğunu gördüm. Yazar, satırları okurken gözlerinizin önüne o kadar ustaca betimlemeler bırakıyor ki karakterlere dokunacakmışsınız hissi uyanıyor.
Olay örgüsünün sondan başa işlediği kısa roman, bittikten sonra üzerine uzun süre düşünmeye yöneltiyor.
Bahsi geçen konunun üzerinden onca yıl geçmiş olmasına rağmen günümüzde hâla gündemde olmasına üzülüyorsunuz bir taraftan da.
Kısacası kitap hakkındaki olumsuz yorumlara aldırmamanızı öneririm, Kırmızı Pazartesi çok başka bir deneyim olacaktır.