Kadın gözünün karanlık ışınlarını üzerlerinde bir an hapsetmeyi başaramayan kadersizler, yani çirkinler ve geçkinler, kayıtsız şartsız bütün kadınlara toptan aşıktır.
Aşık, yüz bulamayan adamdır.
Kim diyor ki kadın şimdi, eskisi gibi yüzünü sıkı örtüler altında saklamıyor? Ya boya örtüleri? Bunların altında hakiki çehreyi hiç görmek mümkün mü? Boyalar olmasa bilmem kadın ne yapardı?
"Kadın ne yapardı bilmem... Fakat boyalar olmasa bilmem ki göz nasıl boyanırdı?"
Onun fikrince sanat gibi hayatta da vasat yoktu. Muvaffak olanlar bildikleri, istedikleri gibi yaşarlar, öteki bedbahtlar karanlık bir köşede mahrumiyetlerini gizlerlerdi.