Kitabı serinin ilk iki kitabına göre biraz sönük buldum. Kitabın isminden Kamil Bey'in Anadolu'ya geçmekle İstanbul'da kalmak arasındaki maceralarını ve düşüncelerini okuyacağız diye bekliyordum ama kitabın ana konusu tamamen başka çıktı. Açıkçası bazı yerlerde gereksiz sonuca varmayan olaylar, bazı yerlerde yazarın dönemle ilgili düşüncelerini hiç alakası olmayan yerde karakterler aracılığıyla vermesi zaman zaman kitaptan kopardı. Yine de fena olmayan ve seriyi tamamlamak için okunabilecek bir kitap.