Mey sa

Spoiler içerir ama çokta değil...
Puan vermedi·336 syf.··
2025 11. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 30 Haziran 2025 02:32
Spoiler!!! Gecenin bu saatine kadar okumaya devam ettiğim bir kitap, Haziran ayında ikinci bir kitap daha “okudum” diyebilmem için iyi bir fırsat oldu. Zaten Haziran bitmeden kitap listeme bir kayıt daha eklemek istiyordum. Kitap oldukça akıcı ve güzel okunuyor. İçerisindeki öz Türkçe, asıl Türkçe kelimeler, kitaba ayrı bir ağırlık ve şiirsel bir doku katıyor; âdeta bir sanat eseri gibi. Yine de bana biraz genç kız edebiyatını anımsattı. Çünkü sanki daha fazlası yapılabilirmiş gibi hissettirdi. Yazar, ilişkileri çok ön planda tutmuş. İlk yarısı neredeyse mükemmeldi diyebilirim; nefesimi tutarak okudum o bölümleri. Ancak son yarısı biraz tahmin edilebilir geldi bana. Tam aklımdan bir şey geçiyor, birkaç sayfa sonra gerçekten oluyor. Yani sürpriz unsuru biraz azalmıştı sonlara doğru. Hikâyenin geçtiği evren ise bambaşka bir güzellikte. Afganistan’ı, Filistin’i, Rusya’nın yaptıklarını, Amerika’nın ya da İsrail’in politikalarını adeta hissediyorsunuz. Sanki birebir şahit oluyormuşsunuz gibi. Yazarın daha önce okuduğum diğer kitabındaki evren de çok zekice ve yüksek bir hayal gücüyle kurgulanmıştı. O kitabın büyük kısmını okumuştum ve çok beğenmiştim. Fakat orada da ilişkiler biraz abartılı gelmişti bana. Özellikle kadın karakterin fazlasıyla pasif olması nedeniyle o hikâyeyi yarıda bırakmıştım. Belki yeniden döner okurum, bilemiyorum. Bu kitapta da benzer bir durum vardı. Hikâyenin sonunda karakterler çok büyük işler başarıyorlar, evet. Ama anlatıcı olan kadın karakter, bana biraz pasif kalmış gibi geldi. Belki üçüncü tekil şahıs anlatımıyla yazılsaydı, yani arada karşı tarafın bakış açısına da geçilseydi nasıl olurdu diye düşündüm. Farklı bir kurgu tekniğiyle, olay örgüsünde bir “yükseliş” ve ardından daha net bir sonuca varış daha güçlü işlenebilirdi. Her kitabın ya
Duygu ve Düşünce
Gün Gecenin ArdındaMerve Özcan · Portakal Kitap · 2022572 okunma
Mey sa
Bu arada bir anime yapılsa harika olur bu kitapla.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·47 syf.·
2025 12. kitabı
Okumayın. Tavsiyem bu . Okumayın. Başları çok güzeldi ama sonradan hem islami olarak hem ahlaki olarak hoş olmayan şeyler vardı. Yani bi şans verilebilir belki ama sürekli okuyacağım bir dergi değil şahsen .
KafkaOkur - Sayı 54 (Aralık 2020)KafkaOkur Dergisi · Kafka Okur Dergisi Yayınları · 2020517 okunma
Mey sa
Bende çok hevesle aldım. Güzel görünüyor dışardan ama gerçekten düş kırıklığı.
Günaydın..
Kendi kendini yargılamak, etrafındakileri yargılamaktan çok daha zordur. Kendini doğru yargılamayı başarırsan gerçek bir bilgesin demektir.
Alıntı
Mey sa
Bu kitabı okudum hemde defalarca çevirisinden midir nedir hiç duymadığım yeni sözler çıkıyor sürekli.
3/10
·256 syf.··
2019 75. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 26 Ağustos 2019 23:27
George Orwell'in 1938-1939 yıllarında yazdığı bu kitabı, 1984 ve Hayvan Çiftliği gibi olağanüstü iki kitaptan sonra benim için sürükleyici değildi, doğrusu bitirmekte biraz zorlandım. Orwell kitapta; 40'lı yaşların sonlarındaki bir erkeğin eşi ve iki çocuğuyla varoşlardaki yaşamını ve patlamak üzere olan Hitler kaygısını anlatırken, kadın-erkek ilişkileri, nostalji ve 40'lı yaşların getirdiği karakteristik özellikleri de hiciv ve siyasal düşüncelerle süsleyerek okuyucuya sunuyor . İyi okumalar
Boğulmamak İçinGeorge Orwell · Can Yayınları · 201510,6bin okunma
Mey sa
İlk 50 sayfasını okudum ve şuan can çalışıyorum.