Bir toplumun en büyük yerleşiminden küçük yerleşimine kadar her yerinde kitaplıklar varsa,halk kitap okuyorsa, o toplum her işine yetip artacak parayı bulabilir. Akıl uyanmayınca kafa çalışır mı? Kafa çalışmayınca para kazanılır mı?Aklı uyandıracak olan da kitap, kitaplık. Ben böyle düşünüyorum.
Eğer geleceği kurtarmak istiyorsak, kitapları asıl çocuklara okutacağız. Elbet bu kitapların çok iyi seçilmesi gerekir. Ama önce kitap bulmalıyız. Seçim sonra.
Beyim diyor, bizim yolumuz, köprümüz,ceşmemiz yok; kitaplığı ne yapacağız? Anlatıyorum ona: eğer kitaplığınız olursa yolunuz,ceşmeniz, köprünüz de olur.