Fransız Rosenthal,
Diyor ki:"Eğer İslam, bilimi bilim olarak teşvik etmeyip de bilimin insan hayatına menfaati bakımından veya başka bakımlardan teşvik etmiş olsaydı bu, bilimlerin İslam dünyasında bu kadar gelişmiş olmasına kafi gelmezdi..."
Yani diyor ki İslam bilimi bilim olarak tanımıştır.
"Kimi gözyaşlarıyla gülümser, kimi kahkahalarla ağlar.
Öylesine büyük bir acı çekiyorlardır ki mutluluklarının hüzne karışmasına izin vermekten başka çareleri kalmaz."