İnsan onuruna, kendi onurumuza, uğradıklarımızla değil, yaptıklarımızla zarar veririz, çünkü yaptıklarımızdan sorumluyuz, başkalarının bize yaptıklarından değil.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Sevmemek çeşitlidir. Misal, magazini 'boş' olduğundan dolayı sevmiyorum; sosyal medyayı sadece mizah ya da hakkını vermeyen herhangi bir tek amaç için kullananları 'yetersiz' olduklarından; sigarayı 'zararlı' olduğundan; siyaseti 'yüzsüzlük'ten ve insanın bazısını 'şovperest' olduklarından dolayı...
'her insan bir dünyadır' sözünün hikmetini anlamaya başladığım andan itibaren dünyanın benim etrafımda dönmediğini idrak ettim, çok oldu. herkes ihtiyacını gidermeye çalışır. hasta olan iyileşmeye, üzgün olan saadet aramaya, aç olan yemek bulmaya, yalnızlar aşk aramaya çalışır. başkasının iyiliği için acıya razı olmak bile aslında kişinin muhtemel iç sesini bastırmaya çalışmasıdır ki bu da bir ihtiyaç görme girişimidir. kişilerin bu ihtiyaç giderme anındaki kendine odaklanışı ve yalnızca bu ihtiyacı giderme kaygısını tahayyül edebilmek bile kendi başına, sıradan biri olduğumuzu fark etmek için yeterlidir.
Sevgisiz
gözleri ve yüreği
zamanın dalından kesmek gerekiyor
karanlık pencerelerin çarmıhlarından
izinsiz kaldırmak gerekiyor
ve beyazımsıların yanına koymak
ve gelip geçici olanların yanına
oraya ve buraya koymak gerekiyor.
°Erich Fried / Kaçmaktan Kurtuluş