Hu Allah Hu
Aşkı kalem yazmaz ki kitaplarda bulasın...
Var mısın ki, yok olmaktan korkuyorsun?
İnsanlar uykudadırlar, ölünce uyanırlar.
Yazdıklarım, paylaştıklarım evvela nefsimedir.
Sanırım Nicola Tesla'yı kulaktan dolma bilgilerle de olsa sevmeyen yoktur. Biyografi tadındaki bu kitabı okuduktan sonra ise ona hayran kalacaksınız. Sıkıntılar içinde büyüyen bir çocuktan, bir dahiye geçişin hikayesi.
Tesla gibi kişilerin eğitimle böyle yerlere gelebileceğini hiç sanmıyorum. Sanırım bu Allah tarafından verilen bir nimet. Onun gibi bilim insanları sayesinde şimdi biz böyle bir hayat sürebiliyoruz.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Günümüzde yaşadığımız çatışmalar, yokluklar, ekonomik krizler, hastalıklar, savaşlar, ölümler ve göz yaşlarının kısacası küresel olumsuzlukların bir çoğunun kasten oluşturulduğunu, tüm bunların büyük planın bir parçası olduğunu anlatan bir kitap. Tüm bu yaşananların nedeninin ise onların inançlarına göre kıyametin bir an önce kopmasını istemeleri olduğundan bahsediyor. Zaten herkesin az çok bilgisi olduğu bu konuları derleyip toplamışlar. Konu ile ilgili merakı olanların tek elden bilgi edinebileceği bir kitap olmuş.
Öncelikle kitap çok akıcı bir dille yazılmış. Yazar bize, neden ve ne kadar hızlı okumak istediğimizi sorgulatarak başlıyor kitabına. Kitabın üçte ikisi hızlı okumayı engelleyen yanlış düşünceleri yıkmak üzerine kurgulanmış. Psikolojik olarak hızlı okumaya hazırlıyor bizi. Geriye kalan üçte birlik kısım ise alıştırmalardan oluşuyor.
Kitabın alıştırma kısımları hariç ilk iki kısmını neredeyse bir oturuşta okudum.
Yazarın anlattıkları ne kadar doğru gelse de insanın alışkanlıklarını bırakması hiç kolay olmuyor. Zaten yazar da hızlı okuma konusuyla ilk ilgilendiği zamanlarda ilerleyemediği için tamamen bıraktığından bahsediyor. Bana da çok zor geldiği için pek üzerinde durmak istemedim bende. Ta ki hiç hayal ettiğim gibi çıkmayan bir kitaba başladığım ve sırf yarım bırakmamak için üstünkörü okumaya devam ettiğim ana kadar. Kitap çok sıkıcı olduğundan okuduklarımı sindirmeye çalışmadan üstünkörü okurken, tam da bu kitapta bahsedilen şekilde okumaya başladığımı farkettim. Zaten yazar da ilk hızlı okuma denemelerinde sadece kelimeleri okuyun, okuduğunuzu anlamaya çalışmayın diyordu. Derken aynı kitapta olduğu gibi bir satırı 3 e bölerek 3 göz sıçramasıyla okuyabildiğimi farkettim.
Kitap size ihtiyacınız olan bilgileri veriyor ve gerisi size kalmış. Konuyu ne kadar kafanıza takarsanız ve uygulamaya çalışırsanız, kendinizi o kadar geliştiriyoruz. Size tavsiyem daha önce birçok defa okuduğunuz bir kitap varsa o kitabın tamamı üzerinde okuma çalışmaları yapabilirsiniz. Kitabı zaten iyi bildiğiniz için beyniniz anlamak için gereksiz çaba göstermez ve siz de sadece okumaya konsantre olabilirsiniz. Bir kitabı bu şekilde bitirmek emin olun size çok şey katacak. Gerisi sizin elinizde...