Kitaptaki hayvanlar bir isyan başlatıp yönetimi ele geçiriyor ve çiftlikte sosyalist bir sistem kuruyorlar ancak yazarın muhteşem ironilerle eleştirdiği bu sistem lider domuzların sistemde diğer hayvanları ezmesi ve diğer nedenlerle çöküyor. Yazar bu kitapta dünya liderlerini hayvanların yerine koymuş olmalı ki sistemleri de bu şekilde eleştirmiş. Kitap seven sevmeyen herkesin bu kitabı bir solukta bitireceğini düşünüyorum.
Satranç insanı farklı sorgulamalara iten bir kitap , satrancı hiç bilmeyen bir insan bile bu kitabı beğenecektir eminim ki . Zweig bu eserinde çok farklı bakış açıları yakalamış.