Sadece bir yıl dediler adına
4 mevsim, 12 ay, 365 gün dediler.
Lakin bu yıl çok daha fazla yaşadık.
Fazla üzüldük, fazla endişelendik, fazla korktuk, fazla ağladık, fazla yorulduk. Fazla, fazla, fazla...
Umutlarım vardı, bitti. Yeni başlangıçlar düşündüm, bitti. Bir dağım vardı; babam. O da yitti...
Bu kötü biten yıldan sonra gelecek yıldan da umudum yok. O da gelsin, geldiği gibi de bitsin..
Yaşar Kemal'in anlatımının zenginliği bu kaynaktan geliyor. Eşsiz bir kaynaktan besleniyor. Ağıtlar bölümü yakın zamanda bir kayıp yaşadığım için fazlasıyla etkiledi beni okurken çok zorlandım. İlginç gelen şey ise 3 halk türküsü hikayesinde kadınların adı Senem. Rastlantı mı yokaa farklı bir anlamı mı var bilemiyorum. Okumanızı tavsiye ederim.