Umut Yusuf Başaran

8/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2025 90. kitabı
·
8 saatte okudu
·
Okunma: 29 Eylül 2025 18:18
Bana balık verme, bana balık tutmayı öğret... Sokakta kalmış bir çocuğun hayata tutunup, geçmişini en insani ve vicdani duygularla sırtlaması, gecmişine ve onu sokağa atan ailesine sahip çıkması... Çok derin mânâsı var. Şiddetle değil ama tavsiye ederim. İyi okumalar.
Sokaktan Gelen ÇocukKemalettin Tuğcu · Damla Yayınevi · 201173 okunma
Reklam
Herkes öldürür sevdiğini
8/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2025 68. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 28 Nisan 2025 02:37
İki aşık bir araya gelip her şeyi yenebilir, herkesi karşılarına aldıkları savaşı da kazanabilir, bu ilk aşamadır. Fakat asıl savaş, ilk savaş kazanıldıktan sonra başlar. Rahatlık içinde ortaya atılan fitne ve doğurduğu güvensizlik insanı kuduz bir köpeğe dönüştürür. Othello belli ki Desdemona'yı çok seviyordu, inkar edilemez. Fakat asıl ve gerçek seven şüphesiz Desdemona'ydı. Lago, gerçekten işini ustalıkla yaptı ve herkesi birbirine düşürüp 4 kişinin ( Othello, Desdemona, Emilia, Roderigo) ölümüne sebep oldu. Gördük ki bir fitne atılmışsa ortaya ve bu fitneyi atan Lago kadar ustaysa, hedeflerin yanında elbette aracılar da gider. Fakat er yada geç mutlaka ortaya çıkar ve cezalandırılır. Othello başlangıcı gayet iyimser olan yada bana öyle gelen bir oyundu. Bir aşk vardı ve bu kavuşmayla sonuçlanmıştı (malum bunu pek göremiyoruz). Hamlet'in aksine biraz daha masum baktığım bu oyunda yine ortalarına gelince, sonunun kanlı biteceğini tahmin etmiştim. Öyle de oldu. Shakespeare'in en sevdiğim oyun Hamlet'ti, hala da öyle. Fakat Othello da okunmaya değer diye düşünüyorum. İyi okumalar.
OthelloWilliam Shakespeare · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202426,8bin okunma
10/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2025 7. kitabı
·
30 saatte okudu
·
Okunma: 08 Ocak 2025 23:39
Sık sık tebessüm ettiren, bazen ise kahka attıran cümlelerin olduğu bir kitap... Bir kitap ne kadar kendisini çekerse o kadar çekti aldı içine, ve son cümlesine kadar yaşattı hikayeyi. Belki biraz saçma, belki biraz komik, belki de biraz duygusal. Tıpkı hayat gibi. Neyseeee... Kısacası keyifli zaman geçirebileceğiniz bir kitap sevgili okurlar, mutlaka okuyun derim.. Ha bir de İsmail abi, "O GEMİ GELMEYECEK ABİ" ...
Leyla ile MecnunBurak Aksak · Küsurat Yayınları · 201817,6bin okunma
7/10
·72 syf.··
2025 3. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2025 23:30
Tüm insanlığın bir salgına kurban gittiğini ve çok az sayıda insanın hayatta kalabildiği bir dünya düşünün. İnsanlığın etkisinin kalkmasıyla doğa da gözlenen değişikler yani doğanın her şeyin üstüne çıkmasıyla, hayvanların vahşi hayata dönmesi gibi ilkel dünyanın ve o yaşam koşullarının yeniden hakim olması... Her şeyin ilkel standartlarda varlığını sürdürdüğü bir dünya da siz o salgını görmüş birisi olsaydınız sonraki gelen nesile bunu nasıl açıklardınız? Sizi anlayabilirler miydi? Tadımlık tek nefeste okunulabilecek bir eser, kendinizi o atmosferde hayal edebilirseniz okurken çok zevk alacaksınız.
Kızıl VebaJack London · Türkiye İş Bankası kültür Yayınları · 202447,8bin okunma
9/10
·202 syf.··
2025 2. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2025 17:49
Oğuz Atay... Nazarımda Postmodernizmin en büyük öncülerinden. Öncelikli olarak anlatım biçimine bakıldığında, eğer ki sık kitap okuyan biri iseniz çoğu kelimelere aşina olduğunuzu varsayarak anlama düzeyiniz yüksek olacaktır. İçerisindeki her hikaye kendisine çeker nitelikte kurgulanmış ve anlatımı, okuyucuyu kendisine çeker derinlikte. Okurken hikayenin içerisinde yaşıyor hissiyatının uyanması olası. Yani bende böyle oldu :) Eğer ki Oğuz Atay'ın eserleri ile bir yolculuğa çıkma niyetindeyseniz, bu yolculuğa "Korkuyu Beklerken" kitabı ile başlamanızı tavsiye ederim. Bilmenizi isterim ki, Oğuz Atay bağımlılık yapar. Şimdiden okuyacak olanlara iyi okumalar dilerim.
Korkuyu BeklerkenOğuz Atay · İletişim Yayıncılık · 202233,4bin okunma