Hatta, bence insanın en belirgin özelliği şudur: iki ayaklı nankör varlık... Ayrıca, hepsi bu kadar da değil, onun başlıca eksikliği bu değildir; hepsinden önemli kusuru, Nuh zamanından başlamak üzere schleswig-holstein dönemine kadar süregelen aralıksız ahlaksızlığıdır... Ahlaksızlığı ve de dolayısıyla mantıksızlığı...
İnsanda yalnızca duyguların çeşitliliğini çoğaltır uygarlık... Kesinlikle, başkaca bir şeyi değil. Belki de bu çeşitlilik yüzünden insan kan dönmekte zevkler aramaktadır. Olan budur işte. Fark ettiniz mi acaba en zarif kan dökücülerin hemen hepsi en uygar beyefendilerdir.
İnsan, sisteme ve soyut mantığa öylesine tutkuyla bağlıdır ki, gerçeği bilerek çarpıtmaya, kulaklarını da, gözlerini de kapayıp yalnızca kendi mantığını savunmaya hazırdır.