Musa(aleyhisselam) bir keresinde hastalandı , hiç bir ilaç kullanmadı. Bekliyor ki Mevla Teâlâ onu iyi etsin. Mevla Teâlâ buyurdu:
“Ya Musa! İlaçları boşuna mı yarattım ? Kulum hastalandığında ilaç içmesi şifa bulmak için vesilelere sarılması benim kanunumdur. Sebeplere sarıl ki şifa bulasın.”