"Kıskançlık değil; gıpta, imrenmek". Aslında farklı kelimelerle ifade etsekte sonuç itibariyle bunlar bizlerin yapmak istediği ancak yapamadığı dolayısıyla içinde bir burukluk hissettiği şeyler olması hasebiyle bir şekilde aynı kapıya çıkıyor. Kendimce:
Okur yazarlığın öneminin bilincine küçük yaşta varmış, birden fazla dil bilip farklı kültürler tanıma fırsatı olan, dünya turuna çıkmış, yaşamı ertelemeyip an'ın tadını yine geçmiş gelecek senteziyle çıkarabilen, hayatı yaparak yaşayarak emeğin kıymetini yine erken yaşlarda bizzat kendi şahsında tadanlara hep gıpta etmişimdir.