İnsanların hataları üzerlerindeki yaralar gibidir. Kesinlikle sert bir elle müdahaleden rahatsız olur,kaçar,dokundurmak istemezler.Onun içindir ki kusurlara karşı güneş gibi sıcacık, şefkatle yaklaşılmalı, rüzgâr gibi sert muamele edilmemelidir.Sertlik kaçırır,şahsın nefsini müdafaasına,dün hata dediklerini bugün sahiplenmesine ve nefretine vesile olur. Mesele,galibiyetmağlubiyet çekişmesine döner.Onun içindir ki büyüklerimiz. “İmanî meselelerin münakaşa suretinde bahsi caiz değildir.”“Felâh mı, onda felâh / Silah mı, onda silah / Sen de kim oluyorsun? / Asıl sabreden Allah!”