″Şu üç şeyin, kul için öldükten sonra da mükâfatı devam eder: Sadaka-i câriye (insanların istifâde ettiği yol, çeşme, cami vs. yapmak). Faydalı ilim. Kendisinden sonra Allah’ı zikreden nesil.″
Tefsir-i Nadiri
“Onun aşkıyla ağlayışım,ayrılığının acısında bulduğum lezzettendir. Eğer bu ağlayış bana lezzet vermeseydi onu her defasında daha çok özlemezdim. Eğer sevgilinin ayrıldığını çekmekte gizli bir haz olmasaydı,nasıl olurdu da onu hatırımdan silip atmaya çalışmazdım! Hasret denilen şey,acıdaki lezzetin ta kendisi olsa gerek; yoksa ayrılık neden aşkı çoğaltısın ki!..”