"Huzur ve gönül ferahlığı insanın içindedir, dışında değil."
"Ortalama bir insan iyiyi veya kötüyü dışarıdan bekler, yani faytondan ve çalışma odasından, düşünen insan ise bunları kendisinde arar"
dar kafalığın, bütün bu dünyevi pislik ve rezilliklerin de var olması gerekiyordu çünkü onlar da zamanla, gübrenin toprağa dönüşüp onu zenginleştirmesi misali, işe yarar bir şeye dönüşeceklerdir. Yer yüzünde iyi olarak bilinip de kökeninde kötülük içermeyen hiçbir şey yoktur.