bir soruyla kapatalım: Dünya'nın evrenin merkezinde olmadığını söyleyen Galilei ve Bruno, kadın haklarını savunan ilk feministler, Tanrı'nın bir yaratıcı değil, evrenin doğal ve fiziki yasalarının bütünü olduğunu iddia eden Baruch Spinoza, aklın vahiyden üstün olduğunu söyleyen İbn Rüşd ve daha nice fılozof , aktivist ve bilim adamının sesleri hep aynı gerekçeyle, düzen ve ahenk adına susturulmaya çalışılmamış mıydı?