Yeni yönetim küçük derebeylerine,derebeyi artıklarına,onların sınırsız egemenliğine son vermeye çalışır.Zaten son yıllarda derebeylik kendiliğinden çökmektedir.Onların çokluğu toprağa,mümkün olduğu kadar çok toprağa sahip olmak için savaşırlar.Bunu başarırlar da.Fıkara halkın elinden tarlalarını almak için başvurmadıkları çare kalmaz.Kimisi kanun yoluyla,kimisi rüşvetle,kimisi de zora başvurarak.Halkla yeni zenginler arasında bir boğuşma başlar.Zenginlerin toprakları gittikçe büyür.İşte bu sıralarda,toprağı için canını dişine takıp vuruşan,hakkını arayan halka karşı eşkiyalar da bir zor silahı olarak kullanılır.Bunlar dağda beslenir,yönetime karşı da korunurlar.Bu gerekli umara başvurmadık hemen hemen hiçbir ağa kalmaz.Dağlarda kendisine arka eşkiya bulamayan ağalar da,yeni eşkiyalar çıkarır dağa.Bu yüzden Toroslar eşkiya dolup taşar.Ovadaki ağaların çıkarları bu sefer de dağlarda birbirleriyle çarpışmaya başlar.Dağlardaki çeteler birbirlerine düşüp ha bire birbirlerini,fıkara halkı öldürürler.Ağaların toprakları büyür.