Нep gücünü așan șeyler yapmak isteyen ve bunların gücün aștığını hemen fark edemeyen... özürlü bir Tanrı.Saatleri yapan, ama saatlerin ölçtüğü zamanı yaratamayan bir Tanrı.
Peki ama insanın zamanın akışını ölçen, kâh parçalanan kâh yeniden bir araya getirilen bir saat olması? Mekanizmasında -tasarımcısı çarklarını
döndürdüğünde- çarkların ilk hareketiyle birlikte umutsuzluğun ve aşkın harekete geçtiği bir saat olması? insanın yinelendikçe komikleșen, komikleştikçe derinleșen ișkenceyi kendisinin yinelediğini bilmesi? İnsan varoluşunu yinelemeliydi... tamam ama bunu bir sarhoşun müzik kutusuna durmadan
madeni para atarak klișe bir ezgiyi sürekli çalması gibi mi yinelemeliydi?