Bir tek amacım var, o da özgür olmak. Bunun için her şeyi feda ediyorum. Ama sık sık da, özgürlük bana ne getirecek diye düşünüyorum. Bilinmeyenler kalabalığı arasında tek başıma ne olacağım?
Fyodor Dostoyevski
Gülmeyin canım, gülmeyin
Benim de bir idealim var; bir köpek olmak, kudurmak ve herkesi ısırmak istiyorum.
Bu çirkin adamı da kolunu bir tasma gibi boynumda tutuyor diye yanıma aldım.
Onu mu? Onu da ısırıyorum ama pek anlamıyor.
Doğduğumda da böyle miydim bilemiyorum
"Böyle" nin ne anlama geldiğini de bilmiyorum;
Ama, ne öyleyim ne de şöyle;
O yüzden "Böyleyim" diyorum.
Geçenlerde bir ev gördüm; benim doğduğum eve benziyordu.
Doğduğum evi hatırlamıyorum; ama bu gördüğüm aynı benimkiydi.
Sabahları uzanan gelincik tarlaları kan gibiydi ve öyle narin salınırlardı ki,
Böyle zarif bir şeyi bir daha görmedim.
Peki o zaman başka ne anlatabilirim?
Ha, evet...
Gülmeyin canım, gülmeyin
Benim de bir idealim var; bir köpek olmak, kudurmak ve herkesi ısırmak istiyorum...